دو روز مانده به آخر دنیا

دو روز مانده به پایان جهان ، تازه فهمید که هیچ زندگی نکرده است . تقویمش پر شده بود و تنها دو روز خط نخورده باقی مانده بود . پریشان شد و آشفته و عصبانی ، نزد خدا رفت تا روزهای بیشتری از خدا بگیرد .
داد زد و بد و بیراه گفت ، خدا سکوت کرد . آسمان و زمین را به هم ریخت ، خدا سکوت کرد . جیغ زد و جار و جنجال راه انداخت ، خدا سکوت کرد . به پر و پای فرشته و انسان پیچید ، خدا سکوت کرد . کفر گفت و سجاده دور انداخت ، خدا سکوت کرد .دلش گرفت و گریست و به سجاده افتاد . خدا سکوتش را شکست و گفت : «عزیزم اما یک روز دیگر هم رفت . تمام روز را به بد و بیراه و جار و جنجال از دست­دادی،تنها یک روز دیگر باقی­است. بیا و لااقل این یک روز را زندگی کن . »

لا به لای هق هقش گفت: « اما با یک روز ! با یک روز چه کار می توان کرد !؟ »

خدا گفت : « آن کس که لذت یک روز زیستن را تجربه کند ، گویی که هزار سال زیسته است و آنکه امروزش را درنمی یابد ، هزار سال هم به کارش نمی آید .» و آنگاه سهم یک روز زندگی را در دستانش ریخت و گفت : « حالا برو و زندگی کن .»

او مات و مبهوت، به زندگی نگاه کرد که در گودی دستانش می درخشید . اما می ترسید حرکت کند ، می ترسید راه برود، می ترسید زندگی از لای انگشتانش بریزد . قدری ایستاد... بعد با خودش گفت :وقتی فردایی ندارم ، نگه داشتن این زندگی چه فایده ای دارد . بگذار این یک مشت زندگی را مصرف کنم .

آن وقت شروع به دویدن کرد زندگی را به سر و رویش پاشید ، زندگی را نوشید و زندگی را بویید و چنان به وجد آمد که دید می تواند تا ته دنیا بدود ، می تواند بال بزند ، می تواند پا روی خورشید بگذارد ، می تواند...

او در آن یک روز آسمانخراشی بنا نکرد ، زمینی را مالک نشد ، مقامی را به دست نیاورد اما ... اما در همان یک روز دست بر پوست درخت کشید . روی چمن خوابید . کفش دوزکی را تماشا کرد .

سرش را بالا گرفت و ابرها را دید و به آنهایی که نمی شناختندش سلام کرد و برای آنها که دوستش نداشتند از ته دل دعا کرد .

او در همان یک روز آشتی کرد و خندید و سبک شد ، لذت برد و سرشار شد و بخشید ، عاشق شد و عبور کرد و تمام شد .

او همان یک روز زندگی کرد اما فرشته ها در تقویم خدا نوشتند : « امروز او در گذشت ، کسی که هزار سال زیسته بود ! »  

نوشته ای از : عرفان نظر آهاری 

 

*** 

یه سری عکس میخوام براتون بذارم اگه لطف کنید یه سایت آپلود عکس به من معرفی کنید ممنون میشم. در ضمن اگه کسی اطلاعاتی راجع به گوشی n73 داره (قیمت و معایب و ...) به من بگه. اگه گوشی نوکیا مدل خوب سراغ دارین هم بگین که همه امکانات داشته باشه اما قیمتش زیر 200 باشه!

نظرات 10 + ارسال نظر
http://ads2.blogsky.com یکشنبه 6 اردیبهشت‌ماه سال 1388 ساعت 01:58 ب.ظ http://ads2.blogsky.com

سلام وبلاگ خوبی داری به منم سر بزن خوشحال میشم
اگه مایل به تبادل لینک هستی به من خبر بده
موفق باشی

کیهان یکشنبه 6 اردیبهشت‌ماه سال 1388 ساعت 02:46 ب.ظ

درود
راستش اگر من هم فقط یه روز وقت داشته باشم معلومه که دنبال زمین و آپارتمان نمی رم!
ببینم راستی تا حالا مجبور شدی زیر آسمان بخوابی؟
یا اصلن اگر یه نفر عاشقت باشه و تو هم عاشقش اما هیچی نداشته باشه و حتی نتونه یه آپارتمان کوچولو احاره کنه چی؟حاظری با او زندگی کنی؟
بله؟بله ... اما مطمینم که عمر این زندگی مشترک بسیار کوتاه خواهد بود!
بگذریم!
بنطر من واقعیتهای زندگی واقعی هستند و با شعار نمیشه زندگی کرد!
شادیت آرزوست

سلام
آره تا حالا زیر آسمون خوابیدم!! بعضی وقت ها شب های بهار که هوا خنکه روی تخت تو حیاط خوابیدم به که چه صفایی هم داره مخصوصا دم دم های صبح! وقتی که اذون میگن... انگار خیلی به خدا نزدیکی... چه حس خوبیه!
والا من تا حالا عاشق هیچکی نشدم.
این فقط یه داستان بود واسه این که بیشتر به خودمون ، زیبایی های زندگی توجه کنیم.

[ بدون نام ] یکشنبه 6 اردیبهشت‌ماه سال 1388 ساعت 07:37 ب.ظ

آفرین آفرین به تو دوست جون
بالاخره اومدی ها؟
دیگه خواهش می کنم درست و حسابی بیا...نه اینکه باز بری و ۱۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰ سال دیگه بیایی...
این داستان و قبلا خونده بودم تکراری بود!!!
حالا تو ذوقت نخوره ...من فقط راستش بهت گفتم!!!

بله که اومدم!
تا ببینم...
برو بابا تو هم فقط بلدی تو ذوق آدم بزنی(گریه)

imax یکشنبه 6 اردیبهشت‌ماه سال 1388 ساعت 08:26 ب.ظ

سلام .
داستان خیلی جالبی بود .
گوشی من نوکیا 6233 هست . خیلی ازش راضیم . مخصوصا از صداش .
بای بای

سلام
ممنون
فکر کنم تا شو باشه درسته؟

مریم دوشنبه 7 اردیبهشت‌ماه سال 1388 ساعت 10:38 ق.ظ http://cassper.blogsky.com/

سلام عزیزم. حالت خوبه؟

داستانت و با دقت خوندم که دوباره حرص نخوری بدون خوندن نظر میدند.

اولا که داستان قشنگی بود و جای تامل کردن داشت. دوما خیلی خوب کردی منبعش و معرفی کردی و سوما مشکل ادما اینه که فکر نمیکنند شاید فردایی نباشه و همیشه زندگی کردن و خوشی و به فرادا موکول میکنند اما یه وقتی میشه که میفهمن پیر شدند اما هنوز به دنبال روزای خوشی میگردند....... و افسوس روزای رفته رو میخورند که قابل بازگشت نیست

راستی ممنون که بهم سر زدی اما نظرت و در مورد پست جدیدم ندادی

منتظرتم

سلام مریم جون
ممنون از تو که هوامو داری!
واقعا...
عجله داشتم. اما حتما میام.

hamost دوشنبه 7 اردیبهشت‌ماه سال 1388 ساعت 11:19 ب.ظ http://www.memari2007.blogfa.com/

سلام تیریک می گم واسه یرگشتت
گوشی من n73 هست حدود یکسالو نیم پیش 315 تومن خریدم الان نمی دونم چنده !!!!!!!! دوریسنش 3.2 هست خیلی خیلی راضیم از دوربینش و عکس و فیلمش ولی بعد مدتی چون دوربینش کشویی هست ممکنه اذیت کنه ماله من اذیت می کرد یعنی وقتی یاز میکزدم کشویشو دوربین فعال نمی شد و دیکه کشویشو عوض کزدم حالا خوبه
یک چیزه دیگه اون دکمه ی موسیش خست که شاید بعد مدتی خرای یشه البته ماله من که نشده......................
مموریش هم 2 گیگ هست همه ی برنامه ها هم روش نصل می شه ............
خلاصه من که راضیم فکر کنم هم قیمتش اومده رو 200 اینا
............اگه فبط املایی دارم شرمنده چون فارسیه کیبردم پاک شده
راستی آپم

سلام ممنونم
ممنون از کمکت.
حتما میام.

عارفه سه‌شنبه 8 اردیبهشت‌ماه سال 1388 ساعت 03:49 ب.ظ http://paatough.blogfa.com

سلام مهربون همیشگی
خیلی قشنگ نوشته بودی . لذت بردم

من مجبور شدم وبلاگمو عوض کنم . حالا اومدم اینجایی که ادرسشو بهت دادم.

منتظر حضورت هستم

سبز باشی و اسمونی

سلام عزیزم!
مرسی
حتما میام.

imax جمعه 11 اردیبهشت‌ماه سال 1388 ساعت 11:55 ق.ظ

سلام .
نه تاشو نیست . تا حالا هم مشکلی واسش پیش نیومده . حدود 1.5 ساله که دارمش .

[ بدون نام ] چهارشنبه 16 اردیبهشت‌ماه سال 1388 ساعت 01:39 ب.ظ

آپ کردیم دوست جون!!

دانشجوی بدبخت سابق جمعه 18 اردیبهشت‌ماه سال 1388 ساعت 11:13 ق.ظ http://fancy-meeting-you.blogfa.com/

سلام عزیزم خوبی؟؟؟ چه خبرا خوش می گذره؟؟ مثل همیشه عالی بود. خیلی خیلی قشنگ بود و تاثیر گذار.

میخواستم بگم N95 که گفتی زیر 200.

موفق باشی عزیزم. به وب جدیدم سر بزن خوشحال میشم.

http://fancy-meeting-you.blogfa.com/

سلام! حال شما؟ چه عجب!!!
ممنون از حضورت.
اطلاعات بیشتری راجع به این گوشی بده.
حتما میام.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد